Informatie en toernooien

Paastoernooi 2019

Op 1e Paasdag werd, onder ideale omstandigheden, het jaarlijkse jeugd paastoernooi gehouden op onze tennisbanen.

Onder het toeziend oog van ouders, opa's en oma's toonden 30 kinderen hun tenniskwaliteiten.

De jongste kinderen deden meerdere leuke paasspelletjes, zoals het rotte-eieren-spel, kuikentje-prik en eier-blik gooien. Het spel 'ei op de muur' bleek doorslaggevend. De wedstrijdcommissie vermoedt dat de winnaar zelf thuis een muur heeft waar hij vaak op traint!

Bij de oudere kinderen werden er veel spannende potten gespeeld. Zo ook de 'tweeling-broeder-strijd' tussen Fedde en Kjeld. Deze wedstrijd was zo spannend dat deze eigenlijk geen winnaar verdiende. Toch wist Kjeld uiteindelijk de wedstrijd met 5-4 te winnen. Tara Kuiper bleek ook in topvorm te zijn. Het moge een ieder duidelijk zijn dat ze talent heeft. Samen met de erg goed spelende Wessel Kouwenhoven won ze al haar wedstrijden.. Voor sommigen waren er deze dag de eerste echte wedstrijden. Een dikke pluim voor Joep, Tygo en Daniël. Ze deden niet onder voor de ervaren tennissers.

Ook moesten er natuurlijk eieren worden gezocht. Ditmaal even anders dan anders. Het park hing vol ballonnen. Iedereen moest op zoek naar de ballon met zijn of haar naam er op. In de ballon zaten de eieren verstopt.

Als laatste willen we de ouders en oma's bedanken. Zonder dat we daarom gevraagd hadden, hielpen ze op de baan met tellen, werd er geholpen achter de bar en met ballonnen opblazen. Met zijn allen hebben we er een topdag van gemaakt.

De wedstrijdcommissie, Menno, Anriëtte en Hester.

Uitslagen Paastoernooi

Wedstrijden: 1. Tara Kuiper, 2. Wessel Kouwenhoven, 3 Hidde Tuinman.

Spelletjes: 1. Julian Kwint, 2 Jazz Brown, 3. Roog de Ruiter.